
Чіплятися до незнайомих на
вулиці, в магазині чи в транспорті — не є свідченням великої вихованості, та
часом нема іншого виходу: в чужому місті, районі тощо. Варто пам'ятати, що
перехожі не прагнули зустрітися з вами — вони міркували про свої справи, мріяли
про щось... А тут — ви. Треба хоча б не зіпсувати настрою нашому випадковому
співрозмовникові. А якщо вдасться — вищий пілотаж! — розвеселити його, зробити
приємність. Хоча б посмішкою, чемним звертанням, щирою подякою.
Чемне звертання — це, зокрема,
називання незнайомої людини: пане,
пані, шановний, шановна, добродію .
Отже, слід спершу
придивитися до незнайомця — чи не надто він
заклопотаний, сердитий. Чи не біжить кудись на четвертій швидкості? Словом,чи
готовий він до несподіваного спілкування. Така готовність (привітний чи
нейтральний вираз обличчя, розмірена хода, близький до вашого вік тощо) —
необхідна умова вашого успіху.
До речі, чи часто до вас самих звертаються з
проханням щось пояснити? Якщо ні —
потренуйтеся перед дзеркалом, «зробіть обличчя» — приязне, привітне і принаймні
нейтральне. Не варто дивитися на людей вовком, доки вони нічого поганого вам не
зробили.
Зупиняти співрозмовника слід лише словом, поглядом, посмішкою
(а не смикати за рукава, бити по плечах чи хапати за руки). Для таких розмов
може знадобитися весь ваш запас «чарівних слів» — мовних формул ввічливості: будь ласка, прошу, пробачте, дякую
тощо.
Немає коментарів:
Дописати коментар